Bij Linde Notarissen is Ester Nanning als Office Manager o.a. verantwoordelijk voor het dossier “Bereikbaarheid en ICT” en kijkt met een tevreden glimlach naar haar mobiele telefoon;
“Een glasvezelaansluiting hebben we al jaren en we hebben ook al enige tijd een VoIP-telefooncentrale, maar sinds kort hebben we dus ook de modernste techniek in huis t.a.v. mobiliteit. Sollie heeft onze mobiele telefoons met de telefooncentrale geïntegreerd, waardoor onze mobiele telefoon een verlengstuk is geworden van ons vaste bureau-toestel. Het maakt qua bereikbaarheid nu niet meer uit waar we ons bevinden. Als we even niet beschikbaar kunnen zijn omdat we bijvoorbeeld met een cliënt om tafel zitten, kunnen we dat in een “App” op de mobiele telefoon aangeven en gesprekken worden dan bijvoorbeeld omgeleid naar een collega of naar de receptie. Ook handig is dat we met onze mobiele telefoon uit kunnen bellen, waarbij het vaste nummer van ons kantoor wordt gepresenteerd voor de nummerweergave. Hierdoor kunnen we vanuit huis en vanuit de auto zakelijke gesprekken voeren, zonder dat we gelijk onze mobiele nummers hoeven prijs te geven. We zijn zeker content met de adviezen en oplossingen van Sollie. Als we vragen hebben, komt er altijd vrij snel een reactie van een deskundige en de dienstverlening is compleet. Dat laatste is voor ons niet alleen handig, maar ook gewoon heel belangrijk. Sollie vormt voor ons één aanspreekpunt voor alle internet- en telecom aangelegenheden. Handig is bijvoorbeeld dat we daar ook onze mobiele abonnementen af kunnen sluiten. Op deze manier worden we ontzorgd en zo kunnen wij ons op focussen op onze eigen business.”
Geleverde diensten; Internet Access, Telefonie en Hosting.
Klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel bij Linde Notarissen en daarom wil men cliënten in de achtruimte toegang bieden tot internet, middels gratis WiFi. Maar zelf heeft het kantoor ook behoefte aan een goed WiFi-netwerk. Dat zou je dus eigenlijk moeten combineren, echter… onder één belangrijke voorwaarde; Het kantoornetwerk en het gastennetwerk moeten “STRIKT GESCHEIDEN” zijn. Sollie heeft al jaren ervaring binnen het notariaat en weet dat het cruciaal is dat alleen kantoorpersoneel op het kantoornetwerk mag komen. De oplossing hiervoor is een uiterst betrouwbare oplossing met de naam “WAAS”. WAAS staat voor WiFi As A Service en wordt momenteel bij heel veel notariskantoren toegepast.
“Hier op kantoor werken we steeds meer met laptops, die we ook wel eens mee nemen naar spreekruimtes of naar een ander kantoor. Dan is WiFi natuurlijk een vereiste. We wisten dat Sollie gespecialiseerd is op dit gebied en ook dat ze een uiterst betrouwbare oplossing hebben die al bij heel veel notariskantoren draait. Er wordt gewerkt met de best beveiligde apparatuur die verkrijgbaar is en daar hangt vanzelfsprekend ook een prijskaartje aan. Daarom is het zo mooi dat Sollie deze oplossing “as a service” aanbiedt. Je betaalt dan een klein bedrag per maand en hoeft niet zelf in de apparatuur te investeren. Mocht er onverhoopt eens iets zijn met de apparatuur, dan wordt het kosteloos vervangen. Dat sprak ons aan; geen investeringen, wèl de beschikking over de meest betrouwbare oplossing die er momenteel verkrijgbaar is.
Ester Nanning
Office Manager