25 jaar Sollie is een prestatie om trots op te zijn, maar was natuurlijk nooit mogelijk geweest zonder de inspanningen van onze medewerkers. Accountmanager Michel Jonkman deelt zijn ervaringen: “Er zijn vaak jubilea van collega’s die hier al tien of zelfs vijftien jaar werken. Dat zegt veel over hoe goed Sollie voor ons zorgt.”
Michel Jonkman is accountmanager: “Ik ben het eerste aanspreekpunt van de klant, vanuit een salesperspectief. Dat doe ik zowel door dienstverlening te verkopen aan nieuwe partijen, maar ook door de relatie met bestaande klanten te onderhouden. Ik vind dat we echt wel dicht bij de klant staan. In deze markt onderscheid je je niet zozeer door je prijzen, maar door je aftersales. Dat wil zeggen: hoe vaak ben je bij je klant? Het is belangrijk om tenminste één keer per jaar bij de klant te zitten, al is het maar om samen een kop koffie te drinken en te horen of ze tevreden zijn. Waar het op neerkomt, is dat je klanten geen reden geeft om weg te gaan. Dát vinden wij belangrijk bij Sollie. En daarom is er ook die pay-off: ‘Sterk verbonden.’”
Sterk verbonden zijn, dat is ook wat Michel voelt ten opzichte van Sollie. “Ik voel me echt onderdeel van het geheel binnen het bedrijf. Daardoor krijg je het gevoel dat je er echt toe doet en vertrouwen hebt in elkaar. Ik voel me veilig op de werkvloer. Als er iets is, kan ik zo bij onze directeur Mark binnenstappen”, vertelt Michel. De lijntjes zijn kort, ook omdat Sollie volgens Michel een relatief compact is, met 33 medewerkers in totaal. En met deze groep mensen kunnen klanten geholpen worden die aanzienlijk groter zijn qua omvang.
Inmiddels is Michel al ruim vier jaar verbonden aan Sollie. “De tijd vliegt als je plezier hebt,” zegt hij daar zelf over. “Er zijn hier vaak jubilea van collega’s die er al tien jaar werken. Dat wil echt wat zeggen over hoe Sollie voor ons zorgt. De sfeer is hier echt heel goed en ik heb veel plezier in mijn werk. Er is bovendien weinig verloop qua personeel en dat is fijn, want ook wij hebben te maken met een krappe arbeidsmarkt.”
Michel merkt dat de klantbehoeften in de afgelopen vier jaar zijn veranderd: “Onze klanten willen steeds meer ontzorgd worden, omdat ze het steeds drukker hebben. Ze moeten steeds meer doen, ook vanwege de krapte op de arbeidsmarkt. Je moet ze daarom wat meer helpen. Ze willen graag hun diensten bij één leverancier afnemen, dus je vaste en mobiele telefonie, en je internetverbinding. Ook willen ze graag aan één vaste contactpersoon bij wie ze terecht kunnen met al hun hulpvragen.”
Er zijn verschillende klanten waar Michel bovengemiddeld goede ervaringen mee heeft, maar eentje springt er tussenuit. “Mijn afspraak met een bestaande klant zat er al op en ik was al op de terugweg. Toen kreeg ik een appje van een collega: ‘Zeg, wat heb jij daar gedaan?’ Echt een kwartier nadat ik wegging, was namelijk het hele pand afgebrand. Dan ga je die klant natuurlijk helpen. We zijn er de dag erna heen gegaan en hebben de 5G-voorziening en de telefonie geregeld, zodat zij verder konden. Dan heb je ook een klant voor het leven. Dat is in mijn ogen wel echt Sollie: gelijk klaarstaan, omdat je je verbonden voelt met de klant en hun problemen echt wel met ze op wil lossen.”
Om het jubileum te vieren, zijn alle medewerkers van Sollie én hun partners een weekend naar Barcelona geweest. “Dat was echt fantastisch: van de Sagrada Familia, tot aan Casa Batlo. Van een mooie fietsroute, tot aan een tour met gele Gocars. Van het ene toprestaurant naar het andere. We zijn niets tekort gekomen. Toen mijn vrienden en familie hoorden dat niet alleen mee mocht naar Barcelona, maar ook mijn vrouw , vonden ze dat heel bijzonder. Het is echt fantastisch dat Mark zoiets voor ons over heeft.”
Ook is Michel enthousiast over het jubileumevent in oktober. “Daar waren veel trouwe klanten bij, evenals leveranciers en zakenpartners, en natuurlijk wijzelf en onze geliefden. Illusionisten Rob en Emiel hebben alles aan elkaar gepraat. Daarna gaf Mark een heel mooie speech op het podium.” Michel concludeert: “We hebben al met al een heel mooi jaar gehad, en hopelijk ervaren onze klanten dat ook zo.”
Wil je meer weten over 25 jaar Sollie? Lees dan het interview met oprichter Mark Sollie, en met tevreden klant Steven van de Meent (COKZ). Wil je meer weten over onze dienstverlening? Hier vind je meer informatie.