Uitgaande e-mailservers KPN

Geschreven op 09 november 2015.

Vanaf 09-11-2015 wijzigt KPN haar beleid voor de uitgaande e-mail servers. Klanten met een internetverbinding van KPN kunnen vanaf deze datum niet meer uitmailen met e-mailadressen of e-mailboxen die niet via KPN lopen.

Klanten van KPN ontvingen hier het volgende schrijven over:

Onderwerp: Herinnering: verander voor 9 november uw e-mailinstellingen om te kunnen blijven e-mailen

U krijgt deze e-mail omdat u gebruikmaakt van het KPN SMTP Relay systeem om e-mail te versturen en/of te ontvangen. Wij hebben dit systeem als service aangeboden aan klanten met een eigen mailserver, die geen e-mail konden versturen en ontvangen door de blokkade van poort 25 in verband met veiligheidsproblemen. Deze problemen hebben wij gelukkig opgelost. In deze e-mail leest u wat dit voor u betekent.

Poort 25 blokkade opgeheven
Vanaf nu kunt u poort 25 weer gebruiken voor uw uitgaande en binnenkomende e-mail. Het KPN SMTP Relay systeem gaat daarom per 9 november 2015 offline. U moet daarvoor wel uw e-mailinstellingen aanpassen.


Authenticated SMTP

Indien u door deze wijziging ook niet meer kunt uitmailen kunnen wij u hiervoor een oplossing bieden.
Met onze Authenticated SMTP dienst kunt u uitmailen vanaf alle internetproviders. Zowel op de computer als op de smartphone.

Wilt u meer informatie over onze uitgaande e-maildienst of wilt u gebruik maken van deze dienst, stuur dan een e-mail naar domeinen@sollie.nl met daarin de getroffen e-mailboxen.